Kötü Ağız Kokusu(HALİTOSİS)

Bu istenmeyen, hoş olmayan durum bazen utanç vericide olabilir. Bazı kişiler bu ağız kokusunun farkında bile olmayabilir. Eğer böyle bir durumdan şüpheleniyorsanız diş hekiminize görünmeniz gerekir. Diş Hekiminiz sebebi belirleyip eğer ağızdan kaynaklana bir sebep ise yapacağı tedavi ile ağız kokusunu yok edecektir.

Hangi yiyecekler ağız kokusunu etkiler?Sarımsak ve soğan gibi yiyecekler kötü ağız kokusu oluşturabilir. Yiyecekler kan dolaşımınca emildikten sonra nefesi verdiğimiz akciğerlere geçer buradan verdiğimiz nefeste hoş olmayan kokulara sebep olabilir. Dişlerimizi fırçalama, Diş ipi kullanımı ve ağzımızı çalkalama ya da yıkamak bu kokuyu sadece geçici olarak baskılayabilir. Kötü koku maddeler vücuddan atılıncaya kadar devam eder.

Eğer günlük olarak dişlerimizi fırçalamaz ve diş ipi kullanmasak ağızda biriken yiyecek artıkları, biriken mikroorganizmalar(bakteriler) kötü ağız kokusuna sebep olabilirler. Dişlerin arasında, dilde ve dişetlerinde biriken yiyecek artıkları çürüğe ve istenmeyen kötü ağız kokusuna sebep olur.

Kötü Ağız Kokusu Ağız Kuruluğunun bir sonucu olabilir(Xerostomia)

Ağız kuruluğu ağızdaki tükürük akışının azaldığında meydana gelir. Tükürük ağızda kötü kokulara sebep olan kalan parçacıkları temizlemede gereklidir. Çeşitli ilaçlar, büyük tükürük bezlerinin problemleri ve devamlı ağızdan soluk alıp verme Ağız kuruluğuna sebep olabilir. Ağız kuruluğundan şikâyetçiyseniz Diş Hekiminiz suni tükürük reçete edebilir, şekersiz sakız önerebilir ya da sıvı alımını artırmanızı tavsiye edebilir.

Tütün mamulleri ağız kokusuna sebep olabilir. Sigara kullanıyorsanız Diş Hekiminizden sigarayı bırakma hakkında ipuçları alabilirsiniz.

Kötü Ağız Kokusu sistemik hastalıkların işareti olabilir

Solunum bölgesindeki bölgesel bir enfeksiyon, kronik sinüzit, burun arkasından akıntı, kronik bronşit, şeker hastalığı, sindirim sistemi hastalığı, karaciğer ve böbrek rahatsızlığı kötü ağız kokusuna sebep olabilir. Diş Hekiminiz ağız sağlığınızın iyi olduğunu düşünürse sizi sistemik hastalıklarla ilgili uzman doktora yönlendirebilir.

Kötü ağız kokusuyla başa çıkmak için iyi bir ağız sağlığının sürdürülmesi ve korunması gereklidir.

Düzenli Diş Hekimi muayenesi ve kontrollerinizi olun ve temizliğinizi yaptırın. Devamlı süregelen bir ağız kokunuz varsa aldığınız ilaçlar ve yiyecekleri günlük not edin. Bazı ilaçlar kötü ağız kokusuna sebep olabilir. Yakın zamanda cerrahi operasyon ya da hastalık geçirmişseniz Diş Hekiminize belirtiniz.

Ağızdaki yiyecek artıkları ve plakları temizlemek için günde en az iki kez florürlü diş macunu ile fırçalayın. Dilimizide fırçalayalım. Günde bir kez diş ipi kullanın…

Ağız gargaraları genelde yüzeyseldir ve ağız kokusu için uzun süreli etkili değildir. Kötü ağız kokusu uzun süredir geçmiyorsa Diş Hekiminize kontrole gidin. Plaklar için ilave bir yardım gerekli ise Diş Hekiminiz özel antimikrobiyal ağız gargaraları önerebilir.