GİNGİVİTİS

Hiçbir hastanın olmasını istemediği bu diş eti problemlerinden birisi olan gingivitisi gerçekten ne olduğunu biliyormuyuz? Gingivitis dişetindeki enfeksiyonu tanımlayan bir terimdir.aslında günde en az iki kez diş fırçalama ve günde en az bir kez diş ipi kullanımının sebeplerinden biri gingivitis oluşumunu engellemektir.

Gingivitis her gün dişlerin üzerinde biriken belirgin ve yapışkan bir madde plak birikimiyle başlar.Plak gingivitis ve diş çürüğü oluşumuna neden olan bakterileri içerir.bu nedenle diş fırçalama ve diş ipi kullanımı önemlidir.Eğer bu plak ağız içinde uzun süre kalırsa ancak diş hekimleri tarafından yapılan profesyonel temizlikle uzaklaşabilecek tartara dönüşür.

GİNGİVİTİSİN BELİRTİLERİ.

Diş etleri bir miktar kızarık ve fırçalandığında kanama eğilimindedir,fakat bu aşamada hastanın fark edebileceği herhangi bir rahatsızlık olmayabilir.gingivitisin belirtileri,

Şiş (ödemli)diş etleri, diş fırçası üzerindeki kan, veya diş etindeki renk farklılıklarıdır.fakat bu aşamada hasta ağrı hissetmez.bu belirtilere rağmen gingivitis tedaviyle tamamen yok edilebilir.

GİNGİVİTİSLE SAVAŞABİLİRSİNİZ!

Bu basit 5 ana aşamayı uygulayarak gingivitisten korunup,iyi bir ağız sağlığını devam ettirebilirsiniz.

1-Dil ve dişler günde en az 2 defa diş macunu ile fırçalanmalı ve günde en az 1 defa dişler arasındaki plağı uzaklaştırmak için diş ipi kullanılmalıdır.

2-Düzenli aralıklarla dişetleri kontrol edilmeli,eğer gingivitis belirtileri mevcutsa hemen diş hekiminize başvurulmalıdır.

3-Düzenli olarak diş hekimine check-up için en az 6 ayda bir gidilmelidir .

4-Ağız hijyeni devamlılığının sağlanması ve ayrıca genel sağlık için sağlıklı gıdalar tüketilmelidir.Diş problerinin oluşmasının en önemli nedenlerinden birisi de aşırı şeker tüketimidir.

5-SİGARA İÇİLMEMELİDİR.Sigara içilmesi dissel problemlerin ve ağız kanserinin oluşmasının ana nedenidir.

GİNGİVİTİSLE SAVAŞIN!

İKİ KEZ FIRÇALA,BİRKEZ DİŞ İPİ KULLAN!